Het orgel in de Eskolkerk werd in 1975 gebouwd door Fama & Raadgever uit Utrecht voor de Gereformeerde Kerk van De Meern. In het kader van het Samen op Weg-proces werd het orgel daar overbodig. In 2002 werd het overgeplaatst naar Houten. Deze overplaatsing werd uitgevoerd door Orgelmakerij Boogaard.

In de periode maart 2018 tot begin 2019 vindt er groot onderhoud plaats. Dit wordt uitgevoerd door Mense Ruiter Orgelmakers. Tegelijk met het groot onderhoud wordt er gewerkt aan versteviging van de klank om de gemeentezang beter te kunnen begeleiden. Om over dit onderhouds- en verstevigingsproces te informeren komt er van tijd tot tijd een Eskol Orgelnieuws uit. Hieronder kunt u de verschillende nieuwsbrieven bekijken.

Nieuwsbrieven

1. Eskol-orgelnieuws februari 2018
  2. Eskol-orgelnieuws mei 2018
  3. Eskol-orgelnieuws november 2018